האזינו • בנט ב'קול חי': "נקים מסגרות ללימודי מקצוע לחרדים"

    ישראל פריי No Comments on האזינו • בנט ב'קול חי': "נקים מסגרות ללימודי מקצוע לחרדים"
    11:57
    01.05.24
    רחל פסטג No Comments on מנחת ההורים מדריכה: כיצד ומתי נכון להעניש ילדים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך נפתלי בנט, העניק הערב ראיון מיוחד ל"מהדורה המרכזית", ובה חשף תוכניות לקידום הכשרה מקצועית לחרדים, והתייחס לשלל נושאים שמעסיקים את סדר היום החרדי עם פתיחת שנת הלימודים. "השנה פתחנו מערכת חינוך יותר אישית, אנושית ומשפחתית, אחרי 30 שנה מספר התלמידים בכיתות קטן, ובגני הילדים הוכנסה סייעת שנייה" -פתח בנט כשהוא מסכם את היום בסיפוק- "באופן אישי אני מתרגש כשהבוקר ליוויתי את בתי אביגיל שהתחילה היום כיתה א'".

    בראשית דבריו התבקש בנט להתייחס לסוגייה ש'קול חי' מלווה בימים האחרונים כשחלק מרפורמה שמשרדו הוביל, מאות גננות חרדיות בירושלים, שובצו לעבודה בגנים רחוקים ולא תואמים את אורח חייהם, חלקם במגזר הערבי והחילוני: "נכנסתי לתפקיד לפני 100 ימים, וכולם ייעצו לי שלא ללכת על המהלך של סייעת שנייה לפני שאשלים שנה בתפקיד, התעקשתי על ביצוע הרפורמה, היינו חייבים לבצע מהלך מהיר ואגרסיבי, תוך תקופה קצרה גייסנו 4600 סייעות, למרות הקושי, הצלחנו לעמוד במשימה. יש תיקונים שנצטרך לעשות, נלמד את הפרטים ונפעל לתקן את הנדרש, מכיר את הנושא, ואנסה להביא פיתרון"

    על נושא הצפיפות בכיתות אמר שר החינוך כי "בתי הספר שלא משתייכים לזרם החינוך המרכזי שמחוייב לקבל את כל התלמידים, צריכים לדעת שהם יתוקצבו בפחות. יש כאלה מוסדות בכל המגזרים, כולל בדתי-לאומי, מי שממיין תלמידים לגיטימי שימומן בפחות. באופן עקרוני יש מחסור כרוני בכיתות, השנה נצא לתנופת בנייה, יש לי סגן מצויין חה"כ מאיר פרוש, שעוסק יומם ולילה בנושא הצפיפות במוסדות החרדיים ומקבל גיבוי מלא ממני".

    "לומדי התורה הם כח עצום בעם ישראל" -שטח בנט את הערכתו ללומדי התורה, ואף פירט את גישתו לשינויים שמתחוללים בעולם החרדי- "בקדנציה הזאת אנחנו עובדים מול הציבור החרדי, בשקט ומתוך הסכמה, אני לא עובד בכפייה אלא בהידברות, אנחנו פועלים להנגיש לצעירים החרדים לימודי מקצועות יסוד בשעות ובמקומות שהם חפצים, וזוכים לשיתוף פעולה אדיר מהשטח ומהמנהיגים, מתקיימת מערכת הרמונית בינינו לחרדים, אני רואה כאן דף חדש שנפתח בקשר בינינו למגזר, כמו שלא הייתי רוצה שייכפו עליי, לא אתן לכפות מאומה על הציבור החרדי, שהיום יותר מתמיד גם בשל להיפתח ללימודי מקצועות יסודיים, ורבים באים מרצונם", בנט הבטיח לקדם גם מחוץ למסגרות הפורמאליות פעילות חינוכית מתאימה במגזר, וחתם באיחולים וברכות לשנת הלימודים החדשה "אני אוהב את כולכם".



    0 תגובות